zaterdag 24 januari 2015

KONJAC VEGGIE RICE KOREAN STYLE.

Na de hype van de Scandinavische keuken ( die mij nooit heeft kunnen bekoren) zijn wij nu klaar voor de opvolger " De Koreaanse keuken"!
Hier volgt een recept met Konjak rijst (in feite Konjac pasta in kleine kraaltjes gesneden), de meeste Koreaanse producten zijn hier nog niet verkrijgbaar dus moest ik mij behelpen met andere oosterse producten.

Gedroogde (of verse) Kefir Limoenblaadjes, Vis saus, Sambal Badjak en bruine zuid Koreaanse Shimeji paddenstoelen...

 Zero rice, licht gearomatiseerde Wokolie, fijne suiker...
 De rijst goed spoelen in koud water en goed laten uitdruppen...
 2 pijpajuintjes en twee teentjes look pellen...
 Fijnhakken en de Shimeji hun wortels afsnijden...
 1 theelepel fijne suiker, 1 theelepel sambal en 4 theelepels vissaus...
 Goed omroeren tot de suiker opgelost is...
 Pijpajuin, look en champignons kort wokken op hoog vuur in geutje wokolie...
 Kruidenmengsel bijvoegen...
 Konjac rijst bijvoegen...
 3 Kefir limoen blaadjes kneuzen en...
 bijvoegen, nog eens alles goed wokken...
 En klaar is dit super lekker en light (slechts 50 kcal) Koreaanse vegetarische gerecht. Een grote portie als hoofdgerecht of twee kleine als voorgerecht.
 Mijn recept komt uit dit leuke boek maar ik heb de kipfilet vervangen door de bruine Shimeji.

SMAKELIJK EN KEEP IT SIMPLE!!!!
Ik ben nu een echte fan geworden van alle producten op basis van Konjac wortel door hun super laag kcal gehalte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten